miercuri, 30 iunie 2010

LA ŞCOALA "DIMITRIE CANTEMIR" DIN BAIA MARE Noi scheme de fraudare a bacului

De câţiva ani, bacalaureatul stă sub un semn mare de întrebare în ceea ce priveşte corectitudinea desfăşurării şi examinării. Dacă în anii trecuţi "copiuţele" reprezentau metoda generală de fraudare a examenului, anul acesta se pare că la modă sunt alte mijloace de a obţine rezultate spectaculoase fără să ai măcăr cunoştinţele care se cuvin unui absolvent de 12 clase.

Un astfel de caz de presupusă fraudare s-a produs, ieri, la Şcoala "Dimitrie Cantemir", în timpul desfăşurării probei scrise la Limba şi literatura română. La această instituţie au fost repartizaţi 286 de elevi de la trei licee băimărene. Unii dintre aceştia se pare că se află pe o listă exclusivistă a directorului de la Şcoala "George Coşbuc" din Baia Mare, care este membru în comisia de bacalaureat. Acesta a încercat, după spusele unui profesor supraveghetor, să pună mâna pe lucrările elevilor aflaţi pe lista lui preferenţială, pentru a fi corectate "altfel" decât ale celorlaţi candidaţi.

• Elevii preferaţi, numerotaţi

Mai pe înţelesul tuturor, directorul care face parte din comisia de bac a Şcolii "Dimitrie Cantemir" împărţea supraveghetorilor, într-un mod mai mult sau mai puţin subtil, anumite numere care corespund cu numele anumitor elevi aflaţi pe listele de examen. "Totul s-a desfăşurat normal până pe la jumătatea timpului alocat examenului. La un moment dat, apare un profesor mai în vârstă, care face parte din comisia de bacalaureat, şi îmi face un semn discret să ies pe hol. Am ieşit să văd ce are să-mi comunice şi mi-a spus că în următoarele minute o să vină directorul de la Şcoala «George Coşbuc», care o să-mi dea nişte numere, iar acele lucrări cu numele care apar în dreptul numărului respectiv, de pe lista nominală de examen, să le pun deoparte şi să le dau personal directorului. În primele momente, nu am realizat despre ce este vorba. Pe urmă, când am înţeles efectiv, mi s-au înmuiat picioarele. Peste câteva minute, a apărut directorul despre care mi se spusese, însă în sală eram numai eu. Celălalt coleg supraveghetor era plecat la toaletă. M-a întrebat unde este colegul şi i-am spus. A ezitat puţin şi a plecat, nelăsându-mi acele numere. Probabil că a simţit ceva şi i-a fost frică să mai facă mişcarea, însă, cu siguranţă, în alte săli s-a realizat mişcarea cu numerele preferenţiale", a mărturisit un profesor supraveghetor de la Şcoala "Dimitrie Cantemir". Acesta a mai spus că ar semnala acest lucru la Ministerul Educaţiei, însă îi este frică de faptul că şi-ar putea pierde locul de muncă, urmare a răzbunării celor implicaţi în poveste.

• Acuzaţii dezmint informaţia

Contactaţi, atât preşedintele de comisie, cât şi directorul de la "George Coşbuc", au declarat că nu au cunoştinţă de o astfel de practică de fraudare a examenului. Prof. univ. Cristina Mateuţă, preşedintele de comisie a bacului, a spus că examenul s-a desfăşurat normal, îndeplinind toate formele prevăzute de lege şi că, din câte ştie ea, nu s-au produs incidente sau încercări de fraudare. Cu toate acestea, prof. Mateuţă susţine că nu poate răspunde de toate faptele colegilor din comisia de bacalaureat. Însă dă asigurări că metoda de fraudare semnalată de profesorul supraveghetor nu a avut succes, pentru că a avut grijă ca toate lucrările să fie adunate într-un singur loc. "Din punctul meu de vedere, totul s-a desfăşurat normal şi fără să fie încălcată legea. Am avut repartizaţi 286 de elevi pentru a susţine examenul, unul a fost declarat absent, iar la final am numărat 285 de lucrări. Însă nu pot să garantez pentru corectitudinea niciunui coleg din comisie, pentru că nu pot sta permanent cu ochii pe ei. Chiar dacă s-a încercat metoda cu numerele, vă asigur că nu a avut niciun succes, pentru că lucrările s-au adunat toate la un loc şi nu au fost făcute seturi separate", a explicat Cristina Mateuţă. La rândul său, prof. Cristian Buzilă, directorul Şcolii "George Coşbuc", susţine că în timpul examenului nu s-a deplasat în nicio sală de examen şi că a participat doar la numărarea lucrărilor. "Nu ştiu de unde s-au născocit astfel de poveşti. Eu sunt un simplu membru în comisie şi am făcut doar ceea ce mi s-a spus. Nu am ieşit în timpul examenului din sala unde stăteau şi ceilalţi colegi din comisie, ci doar la terminarea examenului. Am mers împreună cu doamna preşedinte să adunăm lucrările şi eu am avut sarcina să le număr", a declarat prof. Cristian Buzilă.

• Sindicatul solicită cercetări

Oficialii de la Inspectoratul Şcolar Judeţean au spus că vor trimite la Şcoala "Dimitrie Cantemir" o comisie pentru a verifica dacă aici s-a produs o fraudare a examenului de bacalaureat sau nu. Pavel Filip, purtător de cuvânt al ISJ Maramureş, spune că e foarte dificil de adus dovezi în acest caz, însă va semnala conducerea Inspectoratului despre cele sesizate, care va trimite la respectiva şcoală o comisie de verificare a acuzaţiilor. "E dificil să te pronunţi dacă nu ai nicio probă concludentă, de aceea o voi semnala pe doamna inspector general de acest caz. Cu siguranţă se va face o comisie de investigare a respectivului centru de examinare, care va decide dacă a fost fraudă sau nu", a precizat Pavel Filip. De cealaltă parte, Liviu Marian Pop, liderul Sindicatului Liber din Învăţământ (SLI) Maramureş, susţine că şi el va semnala organele penale, pentru cercetarea tuturor neregulilor petrecute în timpul examenului de bacalaureat la Şcoala "Dimitrie Cantemir".

• Cazul nu este unul izolat

Neregulile desfăşurate în timpul probelor din cadrul bacului nu sunt izolate. Acestea pare că se produc în multe instituţii unde are loc acest tip de examen. Sunt cadre didactice care au mărturisit, sub protecţia anonimatului, că au fost martore ale practicilor murdare de fraudare.
"Am fost adus să rezolv subiecte de examen la o anume disciplină din cadrul bacului, chiar pe holul şcolii unde se ţinea examenul. Îmi este frică să relatez mai multe, pentru că, la cât de mare e caracatiţa mafiei în sistemul educaţional de la noi, pot să-mi pierd locul de muncă cât ai clipi", a mărturisit, plin de teamă, un profesor maramureşean.
Faptul că media examenului de bacalaureat îţi dă şansa să intri fără examen de admitere la multe facultăţi reprezintă o pradă foarte râvnită. Doar că nimeni nu se gândeşte la anomalia acestui fapt, şi anume: elevi care învaţă şi se pregătesc cu forţe proprii pentru a studia în domeniile pentru care au cu adevărat talent sunt nevoiţi să-şi vadă visul spulberat de către cei care nu au pregătire, însă au bani să-şi cumpere notele pe care le vor.

Sursa www.glasulmaramuresului.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sunt interesat de acest blog

Liviu Pop - Seminar Intrenational FSLI la Ocna Sugatag

Liviu Pop la Seminarul FSLI de la Ocna Sugatag (partea a II-a)

Seminarul International FSLI de la Ocna Sugatag - discutii

Liviu Marian Pop este vechiul dar si noul presedinte al Sindicatului Liber din Invatamant Maramures

http://www.antena3.ro/stiri/romania/ultima-runda-de-negocieri-in-educatie-sindicalistii-decid-daca-mai-intra-in-greva_70832.html
http://videonews.ro/action/viewvideo/12242/Iata-cum-au-negociat-profesorii-in-spatele-usilor-inchise/

conferinta

http://www.youtube.com/watch?v=G_rarUCDjuQ