marți, 30 iunie 2009

Baia Mare: Lacăt pe internatul Liceului Sportiv

Persoanele cazate la internatul liceului băimărean sunt supărate că nu au unde să locuiască
O decizie „pe timp de criză” a direcţiunii i-a supărat pe mai mulţi elevi ce au fost cazate în anul şcolar 2008-2009 la internatul Liceului cu Program Sportiv Baia Mare. Ei acuză comitetul administrativ de preferenţialism şi spun că nu înţeleg gestul reprezentanţilor acestuia de a închide internatul pe perioada vacanţei. „Eu acum am terminat clasa a IX-a şi am fost cazată aici. Am venit la sfârşitul săptămânii trecute şi nu mi-au dat voie să dorm o noapte, aşa că am apelat la o prietenă”, spune Mădălina P. din localitatea Cehu Silvaniei, judeţul Sălaj. „Am înţeles că internatul se închide pe timpul verii, dar ştiam că doar de la 1 iulie. Nu înţeleg de ce nu am putut să rămân măcar o noapte, pentru că era 26 iunie atunci când am solicitat cazarea şi mai erau elevi cazaţi în internat”, povesteşte tânăra.

Explicaţia direcţiunii nu a întârziat să apară, iar motivul pentru care tinerei nu i s-a permis să doarmă în internat a fost pus pe seama lipsei pedagogilor. „Pe timpul vacanţei nu avem pedagogi în internat, iar minorii trebuie supravegheaţi de aceştia. Ei sunt responsabilitatea noastră şi nu-i putem lăsa singuri. Pot, în schimb, să stea singuri elevii care au 18 ani”, spune directoarea liceului, Mariana Călin.

Supărate pe direcţiune sunt şi alte persoane ce au fost cazate în internatul cu pricina de ani buni de zile. „Eu locuiesc de mai mulţi ani în internat. Niciodată nu s-a închis pe timpul verii. M-au anunţat înainte cu două săptămâni că trebuie să părăsesc camera până la 1 iulie”, povesteşte un tânăr ce a vrut să rămână sub protecţia anonimatului. „Nu am unde să merg. Nu ştiu cum mă voi descurca”, adaugă acesta.

Buget de austeritate

Alegerea comitetului administrativ de a pune lacăt pe internat a fost determinată de... criza economică. „Avem buget de austeritate. Trebuie să facem economii. Îmi pare rău pentru cei care nu au unde să locuiască, dar a fost decizia comitetului administrativ şi sunt reguli de ordine interioară”, spune Mariana Călin. „În plus, clădirea necesită unele lucrări de reabilitare. Beciul este plin de apă, iar unele conducte trebuie schimbate. Nu pot să las întrega clădire funcţională doar pentru câteva persoane”, spune vehement directoare.

Aceasta mai arată că internatul va avea porţile deschise până la terminarea bacalaureatului 2009. „Normal că nu-i vom scoate afară din internat pe absolvenţii de a XII-a. Au fost elevii noştri şi îi lăsăm să-şi susţină examenele”, spune Mariana Călin.

Mai multe aflaţi în Adevărul de Seară!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sunt interesat de acest blog

Liviu Pop - Seminar Intrenational FSLI la Ocna Sugatag

Liviu Pop la Seminarul FSLI de la Ocna Sugatag (partea a II-a)

Seminarul International FSLI de la Ocna Sugatag - discutii

Liviu Marian Pop este vechiul dar si noul presedinte al Sindicatului Liber din Invatamant Maramures

http://www.antena3.ro/stiri/romania/ultima-runda-de-negocieri-in-educatie-sindicalistii-decid-daca-mai-intra-in-greva_70832.html
http://videonews.ro/action/viewvideo/12242/Iata-cum-au-negociat-profesorii-in-spatele-usilor-inchise/

conferinta

http://www.youtube.com/watch?v=G_rarUCDjuQ