Subiectele pentru probele orale la BAC nu vor mai fi postate pe internet
Săptămâna trecută, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) a modificat metodologia examenului de bacalaureat de la finalul anului şcolar 2008-2009. Schimbarea se referă la subiectele pentru probele orale la limba şi literatura română, respectiv examenul oral la limbile străine.MECT a hotărât ca acestea să nu mai fie postate pe internet. Motivul este faptul că elevii refuză să mai parcurgă materia şi "tocesc" răspunsurile. În acest mod, evaluarea este incorectă şi nu reflectă cunoştinţele reale ale elevului.
• Secvenţe din manuale învăţate pe de rost
"Modelele de subiecte pentru probele orale nu vor mai fi postate pe internet, cel puţin nu în totalitate. Motivaţia Ministerului pentru această măsură este următoarea: dacă li se dau subiectele, elevii fac pregătirea doar pe acele subiecte şi nu fac efortul de a parcurge cunoştinţele ştiinţifice din programa şcolară. Memorează mecanic "stricto senso" răspunsurile pe acele subiecte. Astfel, se poate spune că ei nu fac învăţare de profunzime, nu mai fac abstractizare ori generalizare, memorează secvenţe din manuale. Subiectele vor fi structurate în aşa fel încât elevul să fie nevoit să parcurgă toate cunoştinţele ştiinţifice din programă şi să fie capabil să realizeze un eseu, o compunere vizavi de o anumită problemă", punctează Pavel Filip, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Maramureş.
• Probele orale, după modelul examenelor scrise
"Anul trecut, la examenul de bacalaureat, la probele scrise, subiectele au fost structurate pe trei secvenţe, fiecare secvenţă aleasă din 300 itemi. Acestea au fost combinate de computer în ziua de examen, astfel că elevul nu a putut "învăţa" mecanic variantele. Modelul din 2008 al probelor scrise a fost introdus şi pentru probele orale din 2009, când acest sistem va fi valabil în ambele tipuri de examen", explică Pavel Filip.
• Barem de evaluare pe site-ul MECT
În acest moment, pe site-ul MECT au fost afişate un model de subiect şi un barem de evaluare aferent, pentru ca elevul aflat în clasa a XII-a să ştie cum va fi notat.
"Elevii vor şti doar cum vor arăta subiectele, nu vor şti subiectele precise din timp. De asemenea, le este prezentat un barem de evaluare pentru subiecte. Vor şti, astfel, cum vor fi apreciaţi", conchide Pavel Filip.
Sursa: Glasul Maramuresului
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu