joi, 21 ianuarie 2010

TELENOVELA FUNERIU ÎNCEPE,

Din 23 decembrie 2009 până în prezent la nivelul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului asistam la o serie de episoade pentru a convinge şi a se convinge că OUG 114 poate fi aplicată.
Episoadele se succed cu o repeziciune pe care nici cei din minister nu reuşes să le stăpâneasca, de la „eroarea materială” a anexei (cred că eroarea este în mintea unora din conducerea guvernului), până la ultima întâlnire informală cu sindicatele, după ce în prealabil au fost chemaţi la extemporal inspectorii generali pentru a propune anumite măsuri.
Totul cu un singur scop: încorsetarea educaţiel într-un buget fixat de către un finanţist.
Am urmarit cu interes prima declaratie a domnului ministru legata de aplicarea acestei ordonaţe. Am citit si recitit comunicatul de presa de pe site-ul ministerului. Parerea mea este, in continuare, ca la nivel de conducere de minister nu se stia (nici chiar d ministru..poate ceva functionari din minster) iar trecerea prin guvern a acesteia a fost facuta fara sa fie citita de reprezentantii ministerului educatiei.
Acum, in fata faptului implinit, onor ministerul doreste sa ne convinga ca o sa aplice aceasta odonananta cu orice pret si cauta solutii cu partenerii de dialog social.
Ma intreb de ce nu s-a facut acest lucru inainte de aparitia acesteia. De ce nu a existat aceasta fundamentare inainte de a se trimite cifrele catre Monitorul Oficial.
Asta pentru ca si in actualul Guvern, nu avem un ministru al educatiei, avem un executant al ministrului de finante, care preia niste cifre si incerca sa le transforme in "reforma educatiei".
Susţin că DE EDUCATIE TREBUIE SA SE OCUPE MINISTERUL EDUCATIEI SI NU CEL DE FINANTE.

În, 12 ianuarie 2010 a avut loc la sediul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului o a doua întâlnire informală, în cadrul căreia au fost prezentate propunerile inspectorilor şcolari generali privind măsurile de aplicare a OUG 114/2009.
Aceste măsuri sunt următoarele:
- la nivel de comună să existe o singură unitate cu personalitate juridică;
- regruparea claselor parelele sub media prevăzută de lege;
- predarea educaţiei fizice la învăţământul primar să se realizeze de către învăţători, institutori fără a afecta norma titularilor;
- regândirea centrelor bugetare la nivelul comunităţilor locale;
- încadrarea în numărul minim de ore al planurilor cadru în vigoare;
- efectuarea orelor de laborator tehnologic cu întreaga clasă;
- efectuarea orelor de cultură generală la învăţământ vocaţional, separarea doar la disciplinele de specialitate;
- reducerea numărului de clase la învăţământul seral prin compensare prin învăţământ fără frecvenţă;
Din cele patru propuneri iniţiale ale MECTS ar produce efecte utile următoarele două:
- reorganizarea unităţilor şcolare cu cel puţin 300 de elevi, 300 de elevi şi preşcolari, 150 de preşcolari
- încadrarea la clasele de debut (I,V,IX) din zona urbană cu limita maximă a numărului de elevi prevăzut de lege

Putem găsi multe propuneri şi măsuri însă niciuna nu o să ducă la creşterea calităţii actului de predare, a calităţii învăţămîntului. De aceea e nevoie de un răspuns de la nivelul ministerului la întrebarea: CE CÂŞTIGĂ ÎN CALITATEA EDUCAŢIEI ELEVUL PRIN ACESTE MĂSURI?
Până ministerul nu o să pună în centru educaţiei elevul şi nu banii nu o sa avem cu adevărat o reformă în educaţie. Deşi Fedeaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ din România a cerut şi cere reformă în sistemul de învăţământ nu este suficient atâta timp ct ăartenerii sociali nudoresc sau o doresc doar declarativ.
Rămâne speranţa că Avocatul Poporului, la care F.S.L.I. fiind singura federaţie care a cerut neconstituţionalitatea OUG 114, o să reuşească prin Curtea Constituţională declararea ca neconstituţională a acestei ordonanţe. Avem nevoei de cele 15000 de posturi pentru a face reformă în învăţământ şi pentru ca elevii din România să aibă o educaţie cel puţin decentă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sunt interesat de acest blog

Liviu Pop - Seminar Intrenational FSLI la Ocna Sugatag

Liviu Pop la Seminarul FSLI de la Ocna Sugatag (partea a II-a)

Seminarul International FSLI de la Ocna Sugatag - discutii

Liviu Marian Pop este vechiul dar si noul presedinte al Sindicatului Liber din Invatamant Maramures

http://www.antena3.ro/stiri/romania/ultima-runda-de-negocieri-in-educatie-sindicalistii-decid-daca-mai-intra-in-greva_70832.html
http://videonews.ro/action/viewvideo/12242/Iata-cum-au-negociat-profesorii-in-spatele-usilor-inchise/

conferinta

http://www.youtube.com/watch?v=G_rarUCDjuQ